1. اطلاعات ما نشان میدهد که شما عضو انجمن نیستید، لطفا برای استفاده کامل از انجمن ثبت نام کنید یا وارد انجمن شوید.
  2. 1- لطفا اول ایمیل تان .www نگذارید !
    2-بعد از ثبت نام,ایمیلی برای شما ارسال خواهد شد, که باید بر روی لینک داده شده کلیک نمایید تا اکانت شما فعال شود.

مشخصات برخی از محصولات سایپا

شروع موضوع توسط !!ZahRa!! ‏Apr 22, 2011 در انجمن سایپا

  1. !!ZahRa!!
    آفلاین

    !!ZahRa!! کاربر ویژه

    تاریخ عضویت:
    ‏Mar 3, 2011
    ارسال ها:
    20,768
    تشکر شده:
    963
    امتیاز:
    113
    جنسیت:
    زن
    محل سکونت:
    زیر سایه ی حضرت حق
    مشخصات برخی از محصولات سایپا
    مشخصات فنی کیا ریو


    موتور 4 سیلندر انژکتوری با حجم 1500 سی سی
    قدرت 98 در 4500 دوردر دقیقه
    قطر سیلندر و کورس 83.4*75.5 میلی متر
    جعبه دنده پنج دنده دستی
    حجم مخازن روغن و سوخت و آب روغن 3.4 لیتر ، سوخت 45 لیتر ، آب 6 لیتر
    مصرف سوخت 6.6 لیتر با سرعت 100 کیلومتر در ساعت در سیکل جاده ای
    حداکثر سرعت 175 کیلومتر در ساعت
    تجهیزات سیستم تهویه مطبوع ، سیستم قفل مرکزی ، شیشه بالابربرقی درب های جلو ، شیشه رنگی ، آنتن ثابت روی سقف ، دور سنج موتور ، ********** جلوگیری از آلاینده های تبخیری ، فرمان قابل تنظیم ، گرم کن شیشه عقب ، باز کن درعقب ، سیستم رادیو چهار باندی مجهز به سیستم حافظه ( پخش cd ) ، ساعت دیجیتال ، کمربند ایمنی صندلی عقب ، آینه قابل تنظیم از داخل ، برف پاک کن دو سرعته جلو با تایمر قابل تنظیم ، رینگ اسپرت ، درب باز کن صندوق عقب و فرمان هیدرولیک و ترمز ABS به صورت سفارشی

    مشخصات فنی پرند (سايپا 141)


    موتور 4سيلندر 1323 سی سی
    قدرت (اسب بخار) 53 در 5000 دور
    تورک (نيوتون-متر) 95 در3000 دور
    ضريب کمپرس 9.7
    نوع تزريق سوخت کاربراتور
    گيربکس دستی 5 سرعت
    طول (متر) 3.615
    عرض (متر) 1.605
    ارتفاع (متر) 1.46
    سيستم تعليق جلو مکفرسون مستقل
    سيستم تعليق عقب تير پيچشی
    ظرفيت باربری 600 کيلوگرم
    حجم باک(ليتر) 37
    ترمزهای جلو ديسک
    حداکثر سرعت 160 کيلومتر در ساعت
    قطر مورد نياز برای دور زدن 9.1 متر
    چرخها 205x70 R 15
    فرمان راک اند پينيون
    مشحصات فرمان هيدروليک - صندلی های قابل تنظيم
    پنجره های برقی - سپرهای ايمن
    فضای بزرگ داخل - عملکرد اقتصادی موتور
    مشخصات فنی سايپا کاروان


    موتور 4سيلندر 2400 سی سی
    قدرت (اسب بخار) 105 در 4800 دور
    تورک (نيوتون-متر) 190 در2400 دور
    ضريب کمپرس 8.3
    نوع سرسيلندر دو ميل سوپاپ
    گيربکس دستی 4 سرعت
    طول (متر) 5.74
    عرض (متر) 1.95
    ارتفاع (متر) 1.8
    وزن 2300 کيلوگرم
    ظرفيت باربری 600 کيلوگرم
    حجم باک(ليتر) 64
    مصرف سوخت در بزرگراه
    (ليتر در صد کيلومتر) 8.75
    حداکثر سرعت 160 کيلومتر در ساعت
    قطر مورد نياز برای دور زدن 10 متر
    چرخها 205x70 R 15
    فرمان هيدروليک و دارای تنظيم تلسکوپی


    مشخصات فنی سيتروئن زانتيا


    موتور 4سيلندر 2000 سی سی با سيستم تزريق سوخت الکترونيکی
    قدرت (اسب بخار) 132 در 5500 دور
    تورک (نيوتون-متر) 177 در4200 دور
    سوپاپ 16 سوپاپ
    نوع سرسيلندر دو ميل سوپاپ
    گيربکس دستی 5 سرعت
    وزن 1840 کيلوگرم
    ظرفيت باربری 520 کيلوگرم
    حجم باک(ليتر) 65
    مصرف سوخت در شهر
    (ليتر در صد کيلومتر) 11.3
    مصرف سوخت در بزرگراه
    (ليتر در صد کيلومتر) 6.1
    حداکثر سرعت 198 کيلومتر در ساعت
    قطر مورد نياز برای دور زدن 11.4 متر
    چرخها 185x65 R 15
    سيستم تعليق هيدروليک پرفشار
    یاتری 12 ولت و 300 آمپر

    مشخصات خودروی مینیاتور سایپا s81
    ظرفيت موتور خودرو كاملا" ايراني ساخت سايپا cc 1500 و مصرف سوخت آن راحدود 5/6 ليتر در 100 كيلومتر اعلام شده است​
    [​IMG] به گزارش ستاد خبري گروه خودروسازي سايپا طراحي خودروي داراي پلتفرم كاملا مستقل ايراني S81 توسط شركت سايپا در راستاي ارتقاء صنعت خودروسازي و به منظور بومي سازي و ارتقاء سطح دستيابي به دانش فني طراحي با برند سايپا در اين شركت به حالت اجرايي درآمده است.

    ظرفيت موتور خودرو كاملا" ايراني ساخت سايپا cc 1500 و مصرف سوخت آن راحدود 5/6 ليتر در 100 كيلومتر اعلام شده است . موتور انژكتوري اين خودرو با توجه به آلايندگي و مصرف سوخت اندك استاندارد يورو 3 را دارا مي باشد و قادر است استاندارد يورو 4 را نيز دريافت نمايد .

    ديگر امكانات و تجهيزات مناسب اين خودرو با ظرفيت حمل 5 سرنشين و امكانات و تجهيزات مناسب ، داراي صندوق عقب بزرگ و تسمه هاي فولادي داخل دربها جهت حفاظت بيشتر سرنشينان است كه امكان راحتي و ايمني را براي سفر و گردشگري خانواده هاي ايراني فراهم مي كند . خودروي ساخت سايپا پنج دنده بوده و موتور آن داراي 80 اسب بخار قدرت مي باشد و سرعت آن حداكثر 200 كيلومتر در ساعت ومجهز به ترمز ديسكي چرخ جلو با سيستم خنك كننده است .

    كولر گازي ، فرمان هيدروليك ، شيشه بالابر برقي دربهاي جلو و عقب ، قفل مركزي ، سپر رنگ بدنه و صندلي قابل تنظيم در ارتفاع را از ديگر تجهيزات اين خودرو مي توان عنوان كرد و گفت خودروي ساخت سايپا در صورت تقاضا در بازار به ايربگ ( كيسه ايمني هوا ) و ترمزضد قفل ( اي .بي .اس ) و گيربكس اتوماتيك مجهز خواهد شد. با توليد اين خودروي جديد در رنگها ، مدلها و با تجهيزات مختلف هموطنان گزينه هاي بيشتري براي انتخاب يك خودرو با كيفيت بالا ترو مجهزتر خواهند داشت .

    قرار است اين خودرو با قيمتي زير 10 ميليون تومان به بازار عرضه شود. پیش فروش خودروی کاملا ایرانی مینیاتور از بهمن ماه سال جاری شروع و این خودرو در نیمه نخست سال آینده به بازار عرضه می*شود. این خودرو در کارخانه سایپای کاشان و با ظرفیت سالانه 200 هزار دستگاه، تولید خواهد شد.
    در نظر است که در این مرحله حدود 10 هزار دستگاه از این خودرو را پیش فروش کرده و تا نیمه دوم سال 88 تحویل متقاضیان دهیم.به گزارش خبر خودرو، مدیر فروش و بازاریابی سایپا اعلام کرد: مرحله نخست پیش فروش خودروی مینیاتور 22 بهمن ماه آغاز می شود. در نظر است که در این مرحله حدود 10 هزار دستگاه از این خودرو را پیش فروش کرده و تا نیمه دوم سال 88 تحویل متقاضیان دهیم.

    وی با بیان اینکه تیراژتولید این خودرو بیش از تعدادی است که پیش فروش می شود خاطر نشان کرد : همزمان با پیش فروش مینیاتور ، تعدادی را نیز به صورت فروش فوری عرضه خواهیم کرد و قطعاً قیمت آن زیر 10 میلیون تومان خواهد بود.وی در ادامه با اظهار اینکه خودروی مینیاتور هم به لحاظ ظاهر و مشخصات فنی و هم به جهت قیمت ، خودروی بسیار مناسبی می باشد ، در خصوص بازار این خودرو تصریح کرد: هم اکنون برای تیراژ بالای این خودرو در حال برنامه ریزی هستیم اما در سال آینده این میزان تیراژ تولید را نخواهیم داشت ولی از سالهای بعد به تدریج تیراژ تولید آن را افزایش خواهیم داد.

    مدیر فروش و بازاریابی سایپا همچنین با مثبت خواندن بازار صادراتی این خودرو اظهار داشت : هدف اصلی از عرضه مینیاتور ، کسب بازار صادراتی است و به دلیل اینکه این محصول ، کاملاً تولید داخل است ، برنامه صادرات آن نیز در دست خود ما می باشد .فرزاد نشان در ادامه به قیمت این خودرو اشاره کرد و گفت: با توجه به ویژگی های این خودرو ، می توان آن را با قیمت بالاتری نیز به فروش رساند ولی به دلیل اینکه این کار در سایپا به عنوان حرکتی ملی می باشد ، قیمت آن زیر 10 میلیون خواهد بود تا مبنای خوبی برای تولید خودروهای بعدی باشد.وی در خاتمه در خصوص وضعیت تولید پراید با ورود مینیاتور اظهار داشت : با توجه به تیراژ محدود مینیاتور ، پراید همچنان بازار و مشتریان خاص خود را خواهد داشت و این خودرو جایگزین محصول دیگری نمی شود بلکه مکمل محصولات دیگر سایپا می باشد.



    [​IMG]


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]




    نقدهایی بر خودرو مینیاتور
    در هنگامه*ای که جهان با شتابی هرچه تمامتر، به کام سرمایه*داری فرو می*رود و در بیشتر اوقات بدون آنکه حتی خود آگاه شود به سلک یکسان و متحدالشکلی که برایش اندیشه اند، در می آید، بسیاری از کشورهای دنیا در پی احیای هویت ملی و فرهنگی خویش اند تا بلکه با گره زدن ریشه های کهن و اندیشه های نو به یکدیگر، باور از دست رفتن هویت و ملیت خود را عقب برانند و چندی دل خوش دارند که دیگر جهانیان از شکل خود درآمده، به استقلال ریشه دارشان غبطه می خورند.

    به گزارش فرارو، تاریخی که ایرانیان پشت سر گذاشته اند، نمایانگر آن است که چنین دغدغه هایی جزء اساسی ترین مبانی تفکرشان بوده و هست و از این رو به هر آنچه که مزین به صفت ملی و میهنی باشد ارج نهاده و آن را پاس می دارند.

    مردم هر چه را تماماً متعلق به میهنشان باشد چون گنجینه ای ارزشمند در صندوقچه شخصی نگاه داشته و محافظت می کنند. بنابراین برای ارزش دادن به هر پدیده ای کافی است تنها از رنگ ملی و مارک وطنی استفاده شود؛ ولی نه آن گونه که ایرانیان هوشمند پس از چندی پی برند که آنچه به عنوان اثر ماندگار ملی به دستشان سپرده شده
    محمد رضا عاطفی، کارشناس صنعت خودرو: از آنجا که ایران هنوز به تکنولوژی وطراحی خودرو به طور کامل دست نیافته است همکاری با شرکت های معتبر خارجی و استفاده از تجربیات آنها امری مثبت و کار آمد است . اینکه سایپا تاکیید دارد طراحی و تمام مراحل تولید این خودرو در ایران و توسط مهندسین داخلی صورت گرفته، نقطه ضعفی بزرگ است و ارزش بیان کردن و افتخار ندارد.
    فریب بوده است و در اصل یا وام گرفته از دیگران بوده یا جایی درون خود ایرادهایی داشته که در پشت ظواهر پنهان مانده است.

    تولید خودرویی ملی که به طور تام متعلق به صنعت ایران باشد، خواسته ای بوده که در چندین سال گذشته برای تحقق بخشیدن به آن تلاش های فراوانی صورت گرفته است. آرزوی دست یابی به مرحله نهایی یعنی تولید و عرضه خودرو، اهالی صنعت خودروسازی کشور را بر آن داشت تا پیش از پرداختن به موارد زیربنایی و تجهیز و توسعه این صنعت، برای رسیدن به پلکان نهایی خیز بردارند و اقدام به تولید خودرویی کنند که ملی خوانده شود. نتیجه تمام این تلاش ها و فعالیت ها تولید مونتاژهای رنگ به رنگی بوده که همچنان جدال بر سر ملی بودن یا نبودن آن ها ادامه دارد.

    خودرو ملی، کودک سر راهی بود
    صنعت خودروسازی ایران بعد از پایان جنگ یه دهه رکود را تجربه کرد و بسیاری آن را صنعت مرده می نامیدند، به این ترتیب اندیشه تولید خودرویی ملی قوت یافت و کارخانه های تولید اتومبیل جویای راه چاره گشتند. طرح خودروی ملی پس از پایان واردات خودرو برای تولید یک پیکان جدید آغاز شد. در ابتدا، طراحی پلتفرم مطرح بود و روش پروتن مالزی که خودروی خود را با طراحی بدنه روی پلتفرم میتسوبیشی قرار می*داد، انتخاب شد. بعد از مدتی مشخص شد حتی طراحی بدنه نیز کار بسیار دشواری است. در همین زمان در کشور تایوان یک شرکت انگلیسی به نام فرست*اتومیتو طراحی نمونه اولیه خودرویی بر روی شاسی و قوای محرکه پژو ۴۰۵ برای تولید را به پایان رسانده بود، در این اسنا شرکت تایوانی ورشکست شد و شرکت فرست اتومیتو که برای طراحی خودرو بسیار هزینه کرده بود، این طرح را به شرکت*هایی در ایران، آرژانتین و چین پیشنهاد کرد. این پیشنهاد با اقدامات اولیه برای تولید خودروی ملی همزمان بود و ایران*خودرو مشتاقانه پذیرای طرح شد، مرکز تحقیقات ایران*خودرو با جمع*آوری فارغ*التحصیلان ممتاز دانشگاه*ها در ایران
    کاتوزیان، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه و پیشرفت صنعت خودرو سازی کشور بدون طراحی و تولید محصول ملی میسر نیست. در تحقیق و تفحص از مجموعه های خودروسازی به این نتیجه رسیدیم کیفیت محصولات هنوز به حد مطلوب مورد نظر مردم نرسیده و در برخی موارد حجم شکایت ها بسیار زیاد است.
    طراحی خودرو ملی را در کنار مشاوران خارجی شروع کرد. در طرح سمند، مهندسان ایرانی به صورت مشترک با تیم خارجی به بررسی محاسبات مهندسی خودروی سمند پرداختند و طراحی بدنه با گروه فرست*اتومیتو انگلیسی و با همکاری گروهی از مهندسان آلمانی، اتریشی، کره*ای و ایرانی آغاز شد. طراحی قالب در کره و داشبورد آن نیز با الهام از خودروهای گروه فولکس*واگن از سوی تیمی مشترک از مهندسان آلمانی، اتریشی و ایرانی طراحی شد.

    مینیاتور، محصول بذرپاش یا دیگران!
    حدود سی سال است که شرکت فورد اتومبیلی به نام فیستا تولید و عرضه می کند؛ با نگاهی ساده به آن می توان پی برد این اتومبیل همان پراید شرکت سایپاست که ده سالی از تولید آن در ایران می گذرد. در سال 79 مجدداً طراحی جدیدی از این خودرو شکل گرفت و در سال 80 با نام (اس81) مطرح گردید. این خودرو اکنون پس از سال ها به ثمر رسیده و به اسم مینیاتور نامگذاری شده است.

    موازی با طرح تولید سمند در شرکت ایران خودرو، مدیران پشین سایپا اقدام به طراحی و تولید یک خودرو جدید نموده بودند. خودرو (اس 81) توسط یک تیم ایتالیایی بر روی کفی پراید طراحی شد. در آستانه ورود به فاز صنعتی شدن یکباره با آمدن پروژه تندر 90 و قیمت تخمینی هفت میلیون تومانی اش، متوقف شد؛ به این دلیل که فضا برای عرضه این خودرو که قرار بود جایگزین پیکان و پراید شود گرفته می شد و از نظر اقتصادی تولید آن مقرون به صرفه تشخیص داده نشد.

    عرضه نهایی تندر 90 به خاطر برخي مسائل همچون عدم تأمين به موقع قطعه و تأخير در قرارداد توسط مجلس و دولت و از طرفی دیگر دست های پنهان پشت پرده، با تاخير آغاز شد و تاكنون به هدف اولیه توليدي*اش يعني توليد سالانه 300 هزار دستگاه نرسيده است، بنابراین قيمت اين محصول در بازار به ده تا پانزده ميليون تومان رسيد و عملاً طرح جايگزيني
    يكي از مهندسان مركز تحقيقات سايپا، توضيح مي*دهد: تمام هزينه*هاي انجام شده چه از طراحي بدنه كه بارها توسط مشاوران خارجي مانند ايتالیایی*ها انجام شده و تغيير كرده و چه هزينه* قالب*سازي و انجام كارهاي مهندسي به كمك مشاوران اروپايي مانند آلماني*ها سبب شده هزينه طراحي پرايد ملي كه همچون جنگ فرسايشی بوده به بيش از 100 ميليون دلار برسد.
    اين خودرو با پرايد و پيكان شكست خورد.

    به این ترتیب پروژه تولید خودرو جدید سایپا بار دیگر از سر گرفته شد. مهرداد بذرپاش مدیر عامل جوان شرکت سایپا با این امید که تولید این خودرو به اسم او پایان یابد پروژه (اس 81) را به (اس 235) تغییر داد و نام مینیاتور برای خودرو برگزیده شد. مینیاتور تركيبي است از سيستم تعليق ريو، سيستم ترمز پرايد و قواي محركه ای که شباهت فراوانی به پراید دارد. البته در سيستم تعليق ريو و سيستم ترمز پرايد نيز تغييراتي داده شده است.

    نامی که ایرانی نبود
    كلمه مینیاتور در اصل یك واژه فرانسه است و از ریشه مینیوم به معنی سرب سرخ گرفته شده است. پاره ای از پژوهشگران هنرهای تجسمی این كلمه را از كلمه مینی موم یعنی كوچك و ظریف می دانند و معتقدند كلمه مینیاتور یعنی طبیعت در نهایت کوچکی و ظرافت.

    مردم مینیاتور را سبکی در نقاشی و نگارگری می شناسند و به واسطه شهرت این هنر معروف در ایران، در رویارویی با نگاره هایی به سبك مینیاتور بلافاصله همان كلمه مینیاتور را بدون هیچ گونه موشكافی در اصالت هنر به خاطر می آورند.

    در حالی که ثابت شده است، عرضه يك محصول يا خدمات جديد با تكنولوژي متفاوت تنها نيمي از راه پيش روي شركت*هاي توليدكننده است و نيم ديگر راه در گرو انتخاب يك نام مناسب از هر جهت براي آن محصول است، تا کنون هیچ گونه توضیح شفافی در رابطه با دلیل انتخاب نام مینیاتور بر خودروی جدید داده نشده است. با وجود غیر ایرانی بودن اصل کلمه مینیاتور احتمالاً پیش از برگزیدن این نام با شورای فرهنگستان لغت که برای مواردی از این دست فعالیت می کنند، مشورتی صورت نپذیرفته است. شایسته است در چنین مواقعی از افراد کارشناس نظرخواهی شود تا نامی که بر یک محصول صنعتی و مکانیکی گذاشته می شود توجیهی منطقی و حداقل نامی ملی داشته باشد. اگر به دلایل گوناگون قادر به تولید یک محصول صددرصد داخلی نیستیم چرا باید در انتخاب یک اسم کاملاً ایرانی کوتاهی کنیم​


  2. MATIN
    آفلاین

    MATIN کاربر ویژه

    • بی رحمی ﺭﺍ ﺑﻠﺪ ﻧﯿﺴﺘﻢ ﺍﻣﺎ ﺣﻮﺍست ﺭﻭ ﺟﻤﻊ ﮐﻦ ! ﺍﺳﺘﻌﺪﺍﺩﻡ ﺩﺭ ﯾﺎﺩﮔﯿﺮﯼ ﻓﻮﻕ ﺍﻟﻌﺎﺩﻩ ﺍﺳﺖ …
    تاریخ عضویت:
    ‏Jun 12, 2012
    ارسال ها:
    5,821
    تشکر شده:
    1,767
    امتیاز:
    113
    جنسیت:
    مرد
    محل سکونت:
    سايپا کاروان

    حداکثر سرعت:160 کيلومتر در ساعت
    موتور 4سيلندر
    گنجایش موتور: 2400 سی سی
    توان : 105 اسب بخار در 4800 دور
    تورک:190 نیوتن متر در2400 دور
    گيربکس دستی 4 سرعت
    طول: 5.74 متر
    عرض: 1.95 متر
    ارتفاع:1.8 متر
    وزن:2300 کيلوگرم
    ظرفيت باربری:600 کيلوگرم
    حجم باک:64 لیتر
    مصرف سوخت در بزرگراه :8.75 لیتر در صد کیلومتر
    فرمان:هيدروليک و دارای تنظيم تلسکوپی
موضوعات مشابه با: مشخصات برخی
انجمن عنوان تاریخ
سایپا مشخصات برخی از محصولات سایپا ‏Aug 15, 2012
سایپا ساینا محصول جدید سایپا +عکس و مشخصات ‏Jun 16, 2014
سایپا مشخصات فنی نيسان ماکسيما + عکس ‏May 28, 2013
سایپا مشخصات سایپا 111 ‏Aug 15, 2012
سایپا مشخصات سایپا 111 ‏Aug 2, 2011
سایپا مشخصات فنی ایسوزو nkr ‏Apr 7, 2011
سایپا مشخصات فني كشنده زامياد ‏Apr 7, 2011
سایپا مشخصات فنی زامیاد Z 24nb ‏Apr 2, 2011
سایپا پراید 141 - سایپا 141 - عکس و مشخصات فنی saipa 141 و معرفی آن ‏Jan 5, 2011