1. اطلاعات ما نشان میدهد که شما عضو انجمن نیستید، لطفا برای استفاده کامل از انجمن ثبت نام کنید یا وارد انجمن شوید.
  2. 1- لطفا اول ایمیل تان .www نگذارید !
    2-بعد از ثبت نام,ایمیلی برای شما ارسال خواهد شد, که باید بر روی لینک داده شده کلیک نمایید تا اکانت شما فعال شود.

ارده- کرم کنجد - حلوا آرده- یا خود کنجد

شروع موضوع توسط !!ZahRa!! ‏Oct 17, 2011 در انجمن دارو و تغذیه

  1. !!ZahRa!!
    آفلاین

    !!ZahRa!! کاربر ویژه

    تاریخ عضویت:
    ‏Mar 3, 2011
    ارسال ها:
    20,768
    تشکر شده:
    963
    امتیاز:
    113
    جنسیت:
    زن
    محل سکونت:
    زیر سایه ی حضرت حق
    [HR][/HR]
    ارده. کرم کنجد. حلوا آرده .



    ارزش غذايي
    ارده حاوي 7/24 درصد پروتئين، 9/58 درصد چربي، 3/2درصد فيبر، 3 درصد خاكستر و كمتر از يك درصد رطوبت است. روغن ارده از تركيبي حاوي 4/42 درصد اسيد اولئيك، 7/39 درصد اسيدلينولئيك، 8/9 درصد اسيد پالمتيك و 4/6 درصد استئاريك اسيد تشكيل شده است. ارده از نظر اسيدهاي آمينه سولفوردار و تريپتوفان غني است.
    حلوا حاوي تركيبات زير است:چربي حداقل 25 درصد، پروتئين حداقل 10 درصد، ساكاروز حداكثر 50 درصد، فيبر حداكثر 1 درصد، آب حداكثر 3 درصد، خاكستر حداكثر 8/1 درصد، ساپونين حداكثر 3/0 درصد


    ارده:
    ارده عبارت است از کنجد بدون پوست، نرم و کوبيده مخلوط با روغن خودش، به رنگ کرم يا زرد روشن که براي ساختن حلوا به کار مي-رود. ارده فاقد هرگونه افزودني اعم از شيميايي و غيرشيميايي است و به عبارتي، صددرصد طبيعي است. تنها ماده تشکيل-دهنده آن، کنجد است







  2. !!ZahRa!!
    آفلاین

    !!ZahRa!! کاربر ویژه

    تاریخ عضویت:
    ‏Mar 3, 2011
    ارسال ها:
    20,768
    تشکر شده:
    963
    امتیاز:
    113
    جنسیت:
    زن
    محل سکونت:
    زیر سایه ی حضرت حق
    شیر دوست ندارید؟ کنجد بخورید!

    دکتر سیدضیاالدین مظهری، متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره کنجد و فرآورده-های تهیه شده از آن می-گوید: «دانه کنجد دارای 20 تا 25 درصد پروتئین، 50 درصد چربی و به نسبت مساوی اسیدلینولئیک و اولئیک است. کنجد یکی از منابع بسیار مفید برای جذب آهن، روی و مخصوصا کلسیم به حساب می-آید و افرادی که میل و رغبتی به خوردن شیر ندارند می-توانند از کنجد برای تامین نیاز به کلسیم، روی و آهن خود که از مواد معدنی کلیدی بدن هستند، استفاده کنند. مخلوط کردن کنجد با سایر غذاها باعث غنی-تر شدن آنها می-شود. مادرانی که از بدغذایی کودک خود شکایت دارند و اظهار می-کنند که کودک-شان علاقه-ای به خوردن گوشت و شیر ندارد، می-توانند با تلفیق برنج و حبوباتی نظیر عدس، سویا، ماش و کنجد بخش زیادی از پروتئین و مواد معدنی کودکان در حال رشد خود را تامین کنند. علاوه بر این مخلوطی از کنجد و غلات کامل مثل گندم و جو یا نوع پرک شده آن دارای ارزش غذایی بالایی خواهد بود. در شروع تغذیه تکمیلی کودکان اضافه کردن کنجد آسیاب شده و تهیه حریره کنجد در کنار حریره بادام نیازهای کودک به مواد معدنی یاد شده را برطرف خواهد کرد. در کودکان بزرگ-تر جایگزین کردن کنجد و بیسکوییت-های کنجدی به جای میان وعده-های بی-ارزشی نظیر پفک بسیار مفید-تر و سالم-تر و دارای ارزش غذایی بیشتری خواهد بود. می-توانید در روز 30 گرم از این دانه استفاده کنید و در عوض معادل آن میزان دریافت کالری مواد غذایی خود حذف کنید. یادتان باشد که خوردن یک قاشق غذاخوری کنجد معادل یک واحد چربی بوده و 45 کیلوکالری انرژی دارد. مصرف کنجد علاوه براینکه سبب افزایش چربی خون نمی-شود بلکه کلسترول بد خون را نیز پایین می-آورد.
موضوعات مشابه با: ارده- کرم
انجمن عنوان تاریخ
دارو و تغذیه تاثیر آویشن در درمان آکنه موثرتر از کرم های دارویی است ‏Apr 1, 2012